مقالات

سرخ کن برای چی خوبه ؟

کاربرد سرخ کن بدون روغن

سرخ کن‌های بدون روغن : 

غذاهای فست فود و سرخ شده همیشه طرفدار زیادی دارند، خصوصا بین خانم ها و آقایان جوان، اما با رژیم و عدم مصرف روغن چه کنیم؟

خرید سرخ کن بدون روغن ، می تواند از اولویت های خرید برای هر فرد ورزشکار ی به حساب آید.

امروزه باتوجه به وقت کم برای آشپزی خرید سرخ‌کن و هواپز بسیار رایج شده است.

 

همان طور که از اسم این سرخ‌کن ها پیداست ، عملکرد کاملا بدون روغن و رژیمی را دارند.

چرا سرخ کن بدون روغن؟

به جرات می توان گفت که عدم استفاده از روغن، نه تنها  از کیفیت غذا کم نخواهد کرد  ،بلکه به خاطر سیستم پخت با گردش هوای داغ  (AIR FRY)و یا المنت های داغ داخل دستگاه، غذای طبخ شده بسیار ترد و با کیفیت خواهد بود.

بیشتر سرخ‌کن‌های بدون روغن موجود در بازار،قابلیت سرخ کردن حجم زیادی مواد غذایی را فقط با یک قاشق روغن و یا حتی بدون روغن دارند.

برای رعایت رژیم مناسب ،می توان با فرچه مخصوص، سطح مواد غذایی را با روغن زیتون یا بادام،کمی چرب کرد.

درون یک کاسه ی کوچک مقدار یک قاشق از روغن مورد نظر را بریزید و فرچه ی مخصوص را چند بار در آن بزنید سپس روی سطح مواد غذایی بکشید.

معرفی سرخ کن و کاربرد آن در آشپزخانه

سرخ کن یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و ضروری در هر آشپزخانه‌ای است. این دستگاه برای پخت غذاها از هوای گرمی که درون دستگاه تولید می‌شود استفاده می‌کند.

با استفاده از سرخ کن به راحتی می‌توان غذاها را بدون استفاده از روغن یا با حداقل استفاده از روغن در بهترین حالت سرخ و طلایی کرد.

کاربردهای سرخ‌کن در آشپزخانه بسیار متنوع است و می‌توان سرخ کن‌ها را به دلیل کاربردهای خوبشان به عصای دست شما تشبیه کرد.

از جمله کاربردهای برجسته سرخ‌کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سرخ کردن مواد مختلف:

سرخ‌کن به شما این امکان را می‌دهد تا مواد مختلف را با استفاده از آن سرخ کنید. از جمله سیب‌زمینی، مرغ، ماهی، میگو، سبزیجات و …

با استفاده از سرخ کن به خوبی می‌توان غذاها را در بهترین حالت خود سرخ کرد و از همه مواد در بهترین حالت استفاده کرد.

2. سلامت تر:

همان طور که از نام سرخ کن بدون روغن مشخص است می‌توان با استفاده از سرخ‌کن بدون روغن غذاها را با کمترین مقدار چربی و روغن سرخ و آماده سرو کرد.

این امر به شما کمک می‌کند تا غذاهای سالم‌تری بپزید و کمتر کالری مصرف کنید. در واقع شما با خرید سرخ کن بدون روغن، غذاهای گوناگون را با حداقل چربی و یا حتی بدون چربی میل خواهید کرد.

3. زمان‌بندی آسان:

سرخ‌کن باعث می‌شود غذاها به سرعت و به صورت یکنواخت پخته شوند. این دستگاه دارای تنظیمات زمان و دما است که به شما امکان می‌دهد غذاها را به راحتی و با دقت پخت کنید.

با خرید سرخ کن بدون روغن دیگر نیازی به ایستادن شما بالای سر قابلمه برای سرخ کردن نیست. این سرخ کن‌ها به خوبی در وقت شما صرفه جویی کرده و با کمترین زحمت مواد شما را سرخ می‌کنند.

4. امکان پخت بدون استفاده از روغن:

همانطور که گفتیم یکی از مزیت‌های سرخ‌کن، امکان پخت غذاها بدون استفاده از روغن است. بنابراین شما با سرخ کن قادرید تا غذاهای سبک‌تری بپزید و چربی کمتری مصرف کنید.

5. حفظ طعم و مواد مغذی:

با استفاده از سرخ‌کن، می‌توان مواد مغدی و طعم غداها را در بهترین حالت حفظ و مورد استفاده قرار داد.

در سرخ کن‌ها به دلیل استفاده کمتر از روغن و زمان پخت کوتاه‌تر، معمولا غذاها طعم و مزه خود را بیشتر حفظ می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت همچنان با سرخ کن بدون روغن می‌توان غذاهای مفیدتری را مصرف کرد.

بنابر موارد فوق سرخ کن‌ها نقش موثری را در آشپزخانه شما ایفا می‌کنند و به خوبی می‌توانند شما را در تهیه‌ی انواع غذاهای لذیذ یاری کنند.

با خرید سرخ کن بدون روغن برای وقت، سلامتی و انرژی خود ارزش بیشتری قائل شویم.

سرخ کن بدون روغن

بهترین سرخ کن های ایرانی:

سرخ‌کن‌ها، از جمله محصولاتی هستند که جایگاه ویژه ی خود را در آشپزخانه‌های ایرانی دارند و در تهیه‌ی بسیاری از غذاهای ایرانی از سیب‌زمینی سرخ‌کرده گرفته تا مرغ های برشته کاربرد زیادی دارند.

با اینکه سرخ کن های حرفه ای و بدون روغن زیادی وجود دارد ،اما سرخ کن های با روغن، هم جای خود را دارند.

یکی از بهترین برند های ایرانی در زمینه ی تولید محصولات لوازم خانگی برند پارس خزر می باشد.این برند سرخ کن های با روغن را تولید کرده است.

سرخ کن پارس خزر ، ویژگی هایی همچون وجود گارانتی و خدمات پس از فروش را پوشش می دهد .

این برند با اینکه از بهترین مواد اولیه در فرایند ساخت دستگاه استفاده نموده ،  قیمت سرخ کن  بسیار مناسبی را نسبت  به سایر برند ها(خارجی) ، دارد که این موضوع توانسته نظر خیلی از افرادی که قصد خرید سرخ کن را دارند به خود جذب بکند .

محصولات برند پارس خزر از انرژِی مصرفی پایین برابر با گرید (A) نیز برخوردار می باشند.

برای خانواده های کم جمعیت ،شرکت پارس خزر مینی‌سرخ‌کن ناگت خود را طراحی و عرضه کرده است.که این مدل یک‌لیتری است و نسبت به دیگر سرخ‌کن‌های مشابه، به روغن کمتری نیاز دارد.

سرخ کن های باروغن پارس خزر ، پاسخگوی ذائقه ی  بسیاری از افراد ایرانی است که طرفدار غذاهای چرب و چیلی هستند.

سرخ کن های فیلیپس از بهترین و با کیفیت ترین سرخ کن های موجود در بازار هستند:

  1. سرخ کن فیلیپس HD9270
  2. سرخ کن فیلیپس HD9200
  3. سرخ کن فیلیپس HD9252

سرخ کن های فیلیپس ،بهترین  و پرطرفدارترین سرخ کن بدون روغن  موجود در بازار می باشند. شرکت فیلیپس با طراحی بی نظیر خود این دسته از کالای لوازم خانگی را در صدر جدول خریدهای خانگی قرار داده است .

 

 مزایای خرید سرخ کن بدون روغن:

  • گرم شدن سریع از بهترین مزیت های آن ها  است .این  دستگاههای مدرن در عرض چند دقیقه گرم می شوند و گردش هوای داغ درون دستگاه ، غذا را یکدست ترد و برسته می کند.
  • هر نوع مواد غذایی را با درجه ی حرارت پخت مناسب خود، می توانید داشته باشید. سیب زمینی ، قارچ، گوشت ، مرغ، ماهی ، میگو، بادمجان ، کرفس و …. حتی کیک !
  • بدون روغن ، می توان غذای سرخ شده خورد . واقعا بدون حتی یک قاشق روغن ، می توانید غذای بسیار خوشمزه و با کیفیت را آماده کنید و از سلامت خود مراقبت کنید.
  • کارکردن با سرخ کن های جدید نیاز به آموزش خاصی ندارد ، چون دکمه هاو منو های تعریف شده روی دستگاه کار را مشخص کرده اند . کاربر پسند بودن  این دستگاهها ، مزیت ویژه ی آن هاست.

سرخ کن های بدون روغن برند آزور  فرانسه :

آزور ،این برند معتبر و بی نظیر فرانسوی  ، چند سالی ست که جای خود را به شدت در بازار لوازم خانگی ،باز کرده است .

با توجه به نوسانات زیاد بازار و گیج شدن عموم مردم برای خرید ، آزور نوسان زیادی را تجربه نمی کند و شرکت های وارد کننده گا رانتی مناسبی را ارائه می دهند.

سرخ کن های بی نظیر آزورعلاوه بر اینکه  از این دو مزیت (نوسان کم و گارانتی زیاد) برخوردارند، بدنه ی استیل و طراحی بسیار زیبا و راحتی هم دارند.

کارکرد سرخ کن های بدون روغن آزور هم ، مانند دیگر سرخ کن های بدون روغن با گردش هوای داغ و المنت ها می باشد و هم چنین برای یخ زدایی و پخت سریع غزا به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.

زمانی که از سرکار برمی گردید و احساس گرسنگی دارید ،در کمتر از بیست دقیقه می توانید مرغ ، ماهی ، سیب زمینی و هر چیز دیگری را با سرخ کن بدون روغن آماده و سرو کنید.

آماده کردن سریع یک غذای سالم و کاملا رژیمی ، با مصرف فقط و فقط یک قاشق روغن ، یا حتی کمتر (واقعا 0 ) ،لذت بخش خواهد بود.

کار کردن با سرخ کن های فرانسوی آزور ، بسیار راحت و بی درد سر می باشد . همه ی مدل ها مجهز به آلارم می باشد و دکمه ها ی تنظیم شده ی پیش فرض که خود راهنمای جامع برای دستور پخت هستند.

سرخ کن  آزور:

سرخ کن آزور مدل AZ-415  یکی از به روزترین و بهترین سرخ کن های موجود در بازار لوازم خانگی است که علاوه بر مزایای ذکر شده ، ظاهر  منحصر به فردی نیز دارد و جذابیت خرید را برای مشتری فراهم می کنند.

سرخ کن کنوود مدل hfp50:

سرخ کن کنوود مدل HFP50 دستگاهی منحصر به فرد است که با توان قدرتمند 1800 وات، پخت انواع غذاهای رژیمی و سالم را بدون استفاده از روغن ، برای شما فراهم می سازد .

بدنه پلاستیکی مقاوم و عایق در برابر حرارت، باعث می شود، در تمام مدت کار، دستگاه خنک باقی بماند. محفظه داخلی از جنس تفلون ساخته شده تا علاوه بر عدم چسبندگی مواد غذایی، تمیز کردن آن نیز راحت تر گردد.

ظرفیت  5.5 لیتر که به این دستگاه  اختصاص داده شده ،ظرفیت مناسبی برای کاربری خانگی به شمار می آید.

پخت در سرخ کن چند کاره Kenwood HFP-50 با چرخش هوای گرم و بدون روغن انجام می شود.

محصول با طراحی جالبش ، خروج چربی هارا امکان پذیر کرده و مصرف روغن را تا 80 درصد کاهش میدهد  و بدون کوچکترین تغییر در طعم و مزه، غذا را طبخ می کند.

پنل لمسی همراه با نمایشگر دیجیتالی در قسمت بالای سرخ کن طراحی شده که امکان تنظیم دما و زمان برای پخت غذاها را تا حداکثر 60 دقیقه، مطابق با نوع مواد غذایی فراهم می کند.

اگر به دنبال یک سرخ کن با طرفیت کافی و ظاهر متفاوت هستید و هزینه ی متوسط، از بهترین های کنوود حتما دیدن کنید.

سرخ کن fp50 یکی از بهترین سرخ کن های کنوود می باشد کهبا شمایل تخم مرغی شکل خود ، آشپزخانه ی شما را زیبا می کند .

این سرخ کن تمام خصوصیات دیگر سرخ کن های معرفی شده را دارد اما قطعا از قیمت آن تعجب خواهید کرد .

هم اکنون در فروشگاه بازرگانی گلستان ،به قیمت  5500000 تومان ،به فروش میرسد .

سرخ کن خانگی:

هم سرخ کن های بدون روغن و هم سرخ کن های با روغن ، سرخ کن های خانگی هستند و منوی طراحی شده در آن ها ، چه به صورت آنالوگ (دگمه ای ) و چه به صورت دیجیتال ( صفحه نمایش لمسی ) باشند ،بسیار راحت و قابل یاد گیری برای هر فردی می باشد.

برای خرید اینترنتی سرخ کن به راحتی ، می توانید برند ها را سرچ کرده ، مقاله های موجود در مورد هر کدام را بخوانید و انتخاب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *